Cukorbetegség kezelése sport, Hogyan kezdjen sportolni, ha cukorbeteg?

cukorbetegség kezelése sport

Endokrinológiai fogalmak Ez a weboldal sütiket cookie használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, cukorbetegség kezelése sport miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából. A sütik az Ön böngészojében tárolódnak, segítségükkel tudunk személyre szabott szolgáltatásokat nyújtani.

cukorbetegség kezelése sport

A sütik beállítását Ön bármikor módosíthatja. Ha már kialakult a cukorbetegség, a mozgás akár önmagában is képes normalizálni a vércukorértékeket, de segítségével csökkenthető a szükséges gyógyszerek mennyisége is.

A rendszeres testedzést soha nem késő elkezdeni. A rendszeres mozgás javítja a vércukorszintet, ami nagyon kedvező, de kezdetben kellemetlen tüneteket — vércukorszint ingadozást, a mozgás után vércukorszint csökkenést - is okozhat.

Hogyan kezdjen sportolni, ha cukorbeteg?

Annak érdekében, hogy ezt elkerüljük, a beállított gyógyszeres kezelést módosítani szükséges. A mozgás megkezdése előtt tehát elsőként konzultáljon kezelőorvosával, aki a vércukorszint stabilan tartásához táplálkozási tanácsokkal is ellátja, így nyugodtan sportolhat akkor is, ha cukorbetegségben szenved.

cukorbetegség kezelése sport

Teljes körű kivizsgálás A betegek terhelhetősége a korábbi életmódjuk, életkoruk, egyéb betegségeik, a cukorbetegség esetleges szövődményeinek függvényében változhat. A biztonságos sportoláshoz szükség van egy általános kivizsgálásra, amely után személyre szabott mozgásprogramot tudunk összeállítani, személyi edzővel, szükség szerint gyógytornásszal együttműködve.

cukorbetegség kezelése sport

Kezdje sétával! Pancsó Gergelya Budai Endokrinközpont személyi edzője szerint a legfontosabb a fokozatos terhelés.

Cukorbetegség - A sport jótékony hatásai

Erre a legkézenfekvőbb eszköz a séta, amihez az időjárásnak megfelelő öltözéken és egy kényelmes cipőn kívül nincs másra szükség. Az inaktív életet élők már a hétköznapi szokásaik megváltoztatásával is hozzászoktathatják a szervezetüket egy kis mozgáshoz, ha a lift helyett például lépcsőn közlekednek.

A cél, hogy a terhelést folyamatosan növeljük, míg elérjük a heti alkalommal, percen keresztül végzett mozgást.

Érdekestémák