Pénzügyi kultúra


A pénzügyi kultúra le van maradva a banki hitelek mértékéhez képest. A fogyasztók általános pénzügyi kultúrája, pénzügyi tudása nehezen tart lépést a pénzpiaci szektor gyors fejlődésével, az új autóhitel termékekkel.

A megfelelő tájékoztatás hiányában - sokan nincsenek is tisztában azzal, mit jelentenek az egyes pénzügyi fogalmak, mint például a THM, lízing, BAR, KHR, stb. - olyan hosszú távú kötelezettségeket vállalnak, amelynek lehetséges hatásait: mi történik nemfizetés esetén, milyen előnyei és hátrányai vannak - nem ismerik eléggé. A pénzügyi fogalmak megismertetésére a televízióban olyan reklámokat is láthattunk, amelyek nagyon hasznosak lehetnek a lakosság számára (például Tömör Professzor magyarázatai). Ezek ismeretében megalapozottabban dönthetünk az idegen forrás bevonásáról, nem leszünk kiszolgáltatva a pénzügyi intézményeknek, amelyek sok esetben nem kellőképpen mérik fel a háztartások teherviselő képességét, vagyoni és jövedelmi viszonyait. Fedezeti alapon kellene nézni a rentabilitást.

Vissza a hírekhez »
Vissza az Autóhitel Portál főoldalára »